תפקידו של הצילום בתקשורת החזותית המודרנית

את ייחודו המובהק של הצילום, כמו גם את מרכזיותו, חשיבותו ועצמתו, ממצה האמרה הרווחת והמוכרת על אודותיו – צילום טוב שווה אלף מלים. יותר מזה, צילום טוב מייתר כל צורך במלים. הוא מדבר בעד עצמו, בשבח מושאו ובתועלתו (בעיקר כאשר מדובר בצילום פרסומי לצורך שיווקי). הצילום חושף את מושאו לעיני המתבוננים באופן בלתי אמצעי. גם בצילום סטילס איכותי ניתן למצוא את ממד העומק, את המשמעות הגלומה בסמוי מן העין. תקשורת חזותית מודרנית היא תקשורת מהירה, שבה גירוי אמור להיות מסופק כהרף עין, במהירות של מצמוץ. כשהכול זורם וכשכולם בתנועה,תזזיתיים, קצרי זמן, אצים וממהרים, רצים ונחפזים כל העת- צילום טוב, שאמור ללכוד את הרגע ולהקפיאו ואכן עושה זאת, משהה את מבטו של המתבונן עליו. במשך כמה שניות המתבונן בתמונה לומד את פרטיה. הוא שואב ממנה מידע. היא מגרה את החושים ומפעילה אותם. התמונה מספרת לו סיפור ללא מלים. חשיבותו של צילום בכלל ושל תמונה טובה בפרט זהה בכל אמצעי התקשורת השונים: בעיתונות הכתובה, במגזינים, באתרי אינטרנט ובממשקיו השונים, במכשירי הסמארטפונים, ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש.

הצילום כאמירה

צילום תיעודי ומסחרי כאחד מעבה את המסר. הוא מוסיף ממד ויוצר נפח. הצילום מעביר לנו מידע ומעורר תחושות. הוא עושה זאת בו זמנית. לא בכדי משקיעים בעלי אתרים ובעתי חברות בניית אתרים מאמץ ומשאבים על מנת להעשיר אתרים בתמונות, תמונות, תמונות. אכן, טוב ויפה מראה עיניים. לכל סוג של צילום בתקשורת החזותית תפקיד שונה: צילום של מזון אמור לגרות את החושים ולעורר תיאבון; צילום של אנשים אמור (להוציא מקרים שבהם צילום של פושעים אמור לעורר רגשות הפוכים) לעורר רגש של אמפטיה, של אנושיות, של חמלה; צילום תעשייתי אמור להבליט ולהדגיש את ייחודו של המוצר ואת איכותו.

אל תגיד נגיד - אמור מגיד

אם אתם מחפשים מקום, אשר יכשיר אתכם במגוון ענפי התקשורת המודרנית בכלל ובצילום בפרט, מכון מגיד מבית האוניברסיטה העברית בתיאום מלא של המחלקה לתקשורת, בשיתוף פעולה של גופים מסחריים ומקצועיים שונים מהמובילים במשק מציע תכנית לימודית ייעודית במגוון תחומי עיתונאות וניו מדיה. הבנה מעמיקה ומקיפה את מכלול תפקידי התקשורת, אופני פעולתה ודרכי השפעתה תאפשר לכם להבין היטב את מיקומו ואת חשיבותו של הצילום בתקשורת החזותית.

תמונה מדברת אל כולם

תמונה תמיד גלויה. על אף היותה שטוחה ונטולת עומק, כביכול, ניתן לגלות רבדים שונים גם בתמונה המופיעה בכרוניקה חדשותית. כאשר צלם לוכד הבעת פנים, שבה מובעים עצב או שמחה, אהבה, תיעוב, שנאה, פחד, חרדה או כל אחד ממיתריה של קשת הרגשות האנושיים, ברור כי התמונה מספרת לנו סיפור אנושי מורכב. בתקשורת החזותית המודרנית על התחומים השונים שבה יש מקום מרכזי לתמונה. עם כיתוב או בלעדיו - ולא אחת ביתר שאת דווקא בלעדיו- היא תופסת מקום חשוב וחושפת בפנינו טפחים גלויים. לא אחת היא מציפה גם את הסמוי מן העין. תמונה טובה תמיד נוגעת ללב ונכנסת אליו. על מנת לרכוש ידע וכלים שיסייעו לכם לעשות תקשורת בכלל ותקשורת חזותית בפרט ולהיטיב להבין אותה ולפרשה כצרכנים, מכון מגיד פותח בפניכם את השער לעולם התקשורת המרתק. אתם מוזמנים.