הכשרת מורשה נגישות מתו"ס

  • מועד הפתיחה: נובמבר 2024 .
  • היקף השעות:200 ש"א - מתוכם עד 60 שעות מקוון
  • ימי הלימוד ושעות: יום שני, 9:00-16:15
  • מיקום: שוהם/מקוון

תוכנית להכשרת מורשה לנגישות מבנים, תשתיות וסביבה-מתו"ס

מנהלת האקדמית: ד"ר אורנה ערן

רכזת התוכנית: הגב' רונית מוכתריאן

מסיימים בהצלחה יהיו זכאים לתעודת מקצוע ותעודת גמר "מורשה נגישות מבנים, תשתיות וסביבה " ואפשרות לרישום בפנקס המורשים לנגישות מתו"ס-מבנים תשתיות וסביבה, במשרד העבודה

רקע

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח – 1998 קובע כעקרון יסוד שזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות .
מטרת החוק "להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו".
מורשה נגישות מתו"ס מייעץ ומאש ר התאמות נגישות מתוק ף החו ק. הוא מגבש את הדרישות לגבי נגישות מתו"ס על פי חוקים והתקנות הרלוונטיים, בודק את הנגישות הקיימת/המתוכננת ומאתר חסמיםומחסומים רלוונטיים, מגבש המלצות למקום מתוכנן או קיים .

דמי רישום ושכר לימוד :

400 ₪ – תשלום דמי רישום. דמי הרשמה לא מוחזרים במקרה של ביטול הרשמה .

10,950 ₪ – תשלום שכר לימוד .

*מכון מגיד שומר לעצמו את הזכות לשינויים.

*פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים .

** סמכות מורשה נגישות מתו"ס בתחום הנגישות נגזרת מסמכותו במקצועו המקורי של איש המקצוע, בהתאם לסמכויות הניתנות לאדריכלים, למהנדסים, להנדסאי בנין ולהנדסאי אדריכלות. באופן זה מורשה נגישות רשאי לאשר נגישות במבנים בהם הוא רשאי לאשר תכנון על פי מקצוע  המקור שלו .

לפרטים והרשמה






HIDDENLLN







אודות התוכנית

במכון מגיד הרחבנו את תחום הנגישות מעבר לעולם השירות לכיוון נגישות מבנים, תשתיות וסביבה (מתו"ס).בנינו תוכנית מקצועית, מקיפה ומרתקת להכש רה זו. המרצים שלנו הם מהמובילים בתחום ותוכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים, התנסויות חווייתיות, מפגש בלתי אמצעי עם אנשים עם מוגבלות, סיורים לימודיים, ותרגילים מעשיים במרחב הציבורי .
הצבנו לעצמנו מטרה להכשיר את אנשי המקצוע הטובים בתחום. סוכני שינוי לחברה מכילה ושוויונית.

תנאי קבלה

כפי שנקבעו מכוח החוק על ידי זרו ע העבודה במשרד העבודה :

  • בעל מקצוע אקדמי באדריכלות או מהנדס, הרשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים, במדור הקשור למבנים, תשתיות וסביבה .
  •  הנדסאי הרשום בפנקס ההנדסאים והטכנאים, והוא רשום בפנקס התחום הקשור למבנים ותשתיות .
  •  ניסיון מקצועי מוכח של שלוש שנים לפחות מיום הרישום בפנקס הרלוונטי בתכנון ו/א ובפיקוח על ביצוע ו/או בניהול ביצוע; ניסיון בתהליכי רישוי בניי ה ו/או בתהליכי רישוי עסקים ו/או בבקרה ובפיקוח על תכנון ועל ביצוע ברשויות מקומיו ת .
  •  ועדת קבלה .

חובות בקורס ותנאים לקבלת תעודה :

  •  נוכחות של לפחות 85% בשיעורים .
  •  נוכחות מלאה  100%  בסיורים ובבחינות העיוניות: מבחני ביניים ומבחן גמר .
  • עמידה בבחינות מעשיות ותרגילים-ציון עובר 70.
  •  עמידה בבחינת גמר חיצונית מטעם משרד העבודה-ציון עובר 70.
  •  הגשת פרויקט גמר והגנה עליו בפנ י בוחן חיצוני מטעם העבודה-ציון עובר 70.
  •  תשלום אגרות בחינה עיונית ומעשי ת ורישום בפנקס מורשים – בתשלום בנפרד מול משרד העבודה .

נושאים מרכזיים

סוגי מוגבלויות – היכרות עם סוגי מוגבלויות, מאפיינים, התאמות נדרשות במרחב הפיזי/בנוי, בעיותוכשלים נפוצים, פתרונות אפשריים ודרכים לביצו ע התאמות נגישות בהתאם לסוג המוגבלות .

חקיקה – לימוד מקיף ומעמיק של החקיקה הרלוונטית בתחום הנגישות וחקיקה המשיקה לה, היכרות עם השפה המשפטית והתמצאות בחוקים, תקנות ותקנים .

ייעוץ נגישות – עריכת סקרים וכתיבת דו "חות נגישות, מתן הנחיות והתאמו ת נגישות לביצוע, בדיקת תוכניות עבודה, פיקוח, מילוי טפסים והכנת נספח נגישו ת כחלק מבקשה להיתר בנייה .

תוכנית הקורס כוללת לימודים עיוניים ומעשיים עדכניים המועברים על ידי מרצים מהמובילים בתחום.

התוכנית כוללת סיורים לימודיים ייחודיים כדוגמת הסיור במודל עיר נגישה בשוהם, שם ניתן לבחון הלכה למעשה את יישום ההתאמות הנדרשות על פי חו ק במרחב עירוני הכולל מבני ציבור ושטחי חוץ, ולהכיר ולהתנסות מקרוב באמצעים טכנולוגיים מתקדמים של החברות המובילות בתחום.

התוכנית משלבת התנסויות חוו ייתיות במוגבלויות שונות ומפגש בלתי אמצעי עם אנשים עם מוגבלות שמשתפים בפתיחות רבה את הסטודנטים בחוויותיהם האישיות, בחסמים ובצרכים לקבלת שירות שוויוני ומכבד .

התוכנית כוללת גם הרצאות מטעם נציגי נציבות ש וויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, להכרות עם בעלי התפקידים השונים והבנת הממשק בין המורשים לנציבות .

תרגילים, מבחנים ופרויקט גמר :

בחינות גמר חיצוניות

1. בחינה עיונית- מורשה לנגישות מבנים, תשתיות וסביבה-מתו"ס-ציון עובר 70.

2. כתיבת פרויקט גמר – בתחום נגישות מבנים, תשתיות וסביבה-מתו"ס-ציון עובר 70.

הגנה על פרויקט הגמר-ציון עובר 70

3. ציון פרויקט הגמר ייקבע ע"י שקלול של ציון על העבודה הכתובה  50%  והגנה על הפרויקט 50%

בחינות, תרגילים וכתיבת פרויקט גמר

1. בחינות עיוניות: מבחני ביניים ומבחן גמר ציון עובר – 70.

2. תרגילים מעשיים בין היתר בנושאים הבאים :

א . הכנת תרשים הנחיות ליישום מרכיבי נגישות .

ב . ביצוע סקר נגישות של אלמנטים במבנה קיים – כתיבת והגשת דו"ח פערים והמלצות לביצוע .

ג . ביצוע סקר תשתיות וסביבה .

כתיבת פרויקט גמר

א . כל סטודנט יבחר נושא בתחום נגישות מבנים, תשתיות וסביבה-מתו"ס-בכפוף לאישור המפקח המקצועי

ב . לכל פרויקט יבחר מנחה-בכפוף לאישור המפקח המקצועי, שילווה את כתיבתו .

ג . הפרויקט יוצג בכית ה ע"י הסטודנט, בטרם הגשתו הסופית .

הפרויקט יועבר לבוחן החיצוני רק לאחר אישור המנחה .

סיורים

חמישה סיורים יתקיימו במהלך הקורס ובהתאם לתוכנית הלימודים :

1 . סיור ב"מודל עיר נגישה" בשוהם .

2 . סקר באזור לבדיקת מבנה ציבורי קיים.

3 . סיור במנה עמותת מגדל אור להכרת עולמם של אנשים עם מוגבלות בראייה .

4 .סיור בתחנת רכבת .

5.סיור במדרכות ותשתיות לבדיקת נגישות בדרכים .

כמהנדס אזרחי ומורשה נגישות מתו"ס חיפשתי קורס שיעביר לי את הכלים של נגישות השירות באופן הכי מקצועי וטוב שיש. כל הדרכים הובילו למכון מגיד, מכל מקום כולם סיפרו שזה המקום המקצועי ביותר
ד"ר אורנה ערן מנתבת את החומר בצורה מדהימה מעניינת ויעילה כך שהדברים גם יהיו רלוונטים למבחן וגם לפן המעשי בשטח שלאחר מכן. אדריכל אריאל גרשטיין מעביר את השיעורים המעשיים בצורה מעולה ודרכו אנו לומדים את כל התקנות
צוות הקורס עונה לכל הדרישות והשאלות במהלך הדרך בסבלנות ורצינות רבה
אני ממליץ בחום על קורס זה וכל מי שיקח בו חלק ירוויח ויהנה

ירון אלזם, 
מהנדס אזרחי רשום ומורשה נגישות מתו"ס

ד"ר אורנה ערן, מנהלת התוכנית האקדמית, הובילה את תהליך ההכשרה במקצועיות ללא רבב. לאורך המפגשים אספתי לארגז הכלים שלי מיומנויות ואסטרטגיות שיעזרו לי לצלוח את המבחן הממשלתי ובעיקר להתמודד עם תפקיד המורשה בחיים האמיתיים. לכל מי שמתעניין בלימודי מורשה נגישות ורוצה להיות בטוח שיקבל את כל התנאים כדי להצליח, אני ממליצה בחום- מכון מגיד!

מורן כפיר,
מומחית לחינוך מיוחד ומנחת קבוצות

למדתי במכון מגיד את קורס מורשה נגישות השירות. הקורס היה בנוי בצורה מאורגנת ומסודרת. החומר נלמד בצורה מקיפה ומעניינת, תוך קבלת תמיכה להבנה טובה של הנושאים הנלמדים.
סיימתי לימודים בהרגשה שנבנתה לי תשתית רחבה ומעמיקה של מידע שתורם רבות להבנת התפקיד ולביצועו.

דפנה ניימן,
אחות מוסמכת ומטפלת באמצעות סוסים

למרות שהגענו ממקום רחוק יחסית משוהם… היה לי הכבוד ללמוד במכון מגיד לכמה סיבות:

  • יחס האישי שקיבלנו מרונית ומורן, זמינות , עקביות, אדיבות ומקצועיות ומה לא!
  •  בחירת מרצים שהעבירו לנו חומר בשיטה מאוד נוחה ומושכת
  •  עמידה בלוח הזמנים שנקבעו בסילבוס לפני תחילת הקורס.

והכי חשוב, ד"ר אורנה ערן. המיוחדת , אישה עם הרבה יכולות, מקצועית ברמות, מסודרת גם באופן העברת החומר ובכלל האמינה ביכולות שלי וזה מה שחזק אותי ומשך אותי עוד ועוד למקצוע
ת ב ו ר כ ו

אומימה אבו זלף, 
הנדסאית בניין ומורשת נגישות מתו"ס

השנה סיימתי את קורס מורשי הנגישות במכון מגיד שבירושלים.

הקורס נבנה בצורה מאוד מעניינת, מהבסיס ועד לפרטים הקטנים. במהלך הקורס, דרך ההרצאות שהעבירו מיטב המומחים, התחילה בי ההבנה מהו תחום נגישות השירות. למדתי חקיקה מהי ואיך קוראים ומבינים לשון משפטית. דרך התרגילים השונים והמבחנים לאורך השנה, למדתי לבצע סקר נגישות, לבדוק את התחום של נגישות השירות במקום ציבוריועד כמה הוא עומד בחקיקה, להכין תוכנית פעולה לאתר ועוד.

השנה, בשל תקופת הקורונה, הועברו מרבית הקורסים דרך תוכנת זום. למרות החששות שלי מאופן העברה לימוד זה, הופתעתי לגלות כי עדיין מצליחים להירקם קשרים עם יתר הסטודנטים ותוכן ההרצאות מועבר באופן ברור ונגיש. חשוב לציין כי בכל אחד מן השיעורים נכח כל צוות הקורס- רונית, טינה וד"ר אורנה ערן, עובדה שעזרה מאוד לרצף הלימוד, ההבנה ומהלך השיעור.
בתחומי אני מרפאה בעיסוק, ורציתי לראות איך אפשר להרחיב את ידיעותיי סביב עזרה לאנשים עם מוגבלות, בתחום המשיק לריפוי בעיסוק. ולימודים אלו ענו על כך באופן מלא.

לכן אני ממליצה מאוד על לימודים במכון מגיד. צוות הקורס מסור מאוד וזמין תמיד לכל שאלה, בקשה, בסבלנות ובאוזן קשבת.

תמר מנדלר מזרחי,
מרפאה בעיסוק ומורשת נגישות השירות – מחזור שישי.