קורס אקדמי או לימודי מקצוע

לכל אחד מאיתנו עמוק בפנים יש את הרצון להיות אדם מוצלח ולהיות אדם שיש לו עניין מבחינה מקצועית. רוב האנשים היו רוצים שתהיה להם קריירה מעניינת, אך השאלה האמיתית היא איך אפשר לבנות קריירה טובה שתהיה גם מעניינת וגם שתאפשר להתפרנס בכבוד. הדילמה הגדולה שכל אחד מאיתנו ניצב מולה בשלבים מסוימים של החיים היא האם כדאי לעשות קורס אימון אישי, קורסים מקצועיים כלשהם או להירשם ללימודים אקדמאים. האמת היא שאין תשובה אחת לשאלה הזאת, והמסקנה הברורה ביותר היא שלכל אחד מאיתנו יכול להתאים מסלול אחר. לא לכל האנשים יש אפשרות להתחייב לשלוש שנות לימודים אקדמאים, ומכאן למעשה נובע היתרון הראשון של קורסים מקצועיים. הקורסים המקצועיים בדרך כלל נמשכים פחות זמן, ההתמדה בהם הופכת להיות אפשרית יותר וזה מה שגורם לכך שיותר אנשים מצליחים לסיים אותם בסופו של דבר.

תעודות הסיום

למרות יתרונות הנוחות של קורס אימון אישי או של קורסים מקצועיים אחרים, כדאי לזכור שיש גם משמעות לתעודות הסיום שאנחנו מקבלים בסוף הלימודים. כלומר, אדם שסיים קורס טכנאי מחשבים אומנם יקבל תעודת סיום קורס אך התעודה שלו תהיה שונה לעומת אדם שסיים תואר שלם בתחום הזה. במובן הזה יש יתרון ללימודים אקדמאים מלאים, כי תעודה כזאת יכולה לפתוח יותר דלתות. עם זאת, אי אפשר לשכוח שבסופו של דבר מה שקובע בחיים האם תהיה לנו קריירה טובה ומוצלחת או לא זו לא השאלה מה למדנו ואיפה, אלא מה אנחנו עושים עם הלימודים האלה. לכן, אפשר להבין מדוע יש אנשים שמעדיפים לעשות תארים ומדוע יש אנשים שרוצים לעשות ים מקצועיים כמה שיותר קצרים וממוקדים.

שילוב עם ניהול משפחה

הדבר הנוסף שהרבה פעמים עוזר לאנשים המתלבטים בין קורסים מקצועיים ובין לימודים אקדמאים לבחור בין שתי האופציות, זו היכולת לשלב בין הלימודים ובין ניהול חיי המשפחה. יש אנשים שהקימו משפחה בגיל מאוד צעיר ולכן אין להם את כל הפנאי שבעולם כדי ללמוד כסטודנט באקדמיה. לכן האפשרות לעשות קורסים מקצועיים, שהרבה פעמים מתקיימים בשעות הערב, זו בחירה שיכולה להיות נוחה יותר ללא מעט אנשים וכדאי לשקול את האפשרות הזאת. כדאי לזכור שבין אם אתם רוצים ללמוד קורס מקצועי ובין אם אתם רוצים לעשות תואר אקדמאי של ממש, יש חשיבות לשאלה איפה אתם לומדים את הנושא. אין סיבה ללמוד במקום שהוא לא הטוב ביותר שיש, מפני שבכל מקרה הלימודים ידרשו מכם לא מעט השקעה. אם אתם לא יכולים להשקיע בלימודים בגלל הזמן הקצוב שיש לכם עדיף יהיה לדחות אותם, כי הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל מסלול מסוים וגם להגיע לסיום שלו, ואם אפשר אז גם לעשות את זה בהצלחה.