הרגע בו את צריכה לקבל החלטה מה את רוצה ללמוד או במילים אחרות, "מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?"
כיצורים על פני כדור הארץ, אנחנו מקבלים החלטות בכל רגע נתון. חלקן במודעות מלאה, חלקן על אוטומט.
לא מעט החלטות הן בעלות משקל רב, כמו בחירת קריירה או בן זוג לחיים וחלק מההחלטות הן כל כך מינוריות שתהליך קבלת ההחלטה הוא כייף ומשעשע, כמו איזו שמלה לבחור לאירוע או לאיזו מסעדה תצאו בערב.
איך שלא תסתכלו על זה, קבלת החלטות היא פעילות יום יומית, בסיסית. באחד מימי כסטודנטית במכללה, השתתפתי בקורס מרתק ובו ד"ר חנן רייך, מרצה בפקלוטה למדעי המדינה במכללת עמק יזרעאל, ניסה לעשות לנו סדר במגירת ההחלטות, כשפתח את השיעור הראשון של הקורס בשאלת מיליון הדולר, "האם אתם בטוחים, במאת האחוזים כי מסלול הלימודים שבחרתם, הוא הנכון עבורכם?"


כאשר ההגיון אומר דבר אחד והאינסטינקט אומר דבר אחר

גם אם בחרנו לצאת לטיול המסורתי אחר הצבא ולא לזנק אל ספסלי האקדמיה, אנחנו רק דוחים את ההתמודדות עם הבחירה. הבלבול והקושי לבחור לא ייעלם והוא יקבל את פנינו ברגע הנחיתה בנתב"ג.
לכן, קודם כל, חשוב שתבינו כי מדובר בהחלטה חשובה שדורשת מאתנו להבין איזה מן טיפוס אנחנו ואיך אנחנו מגיעים לידי החלטות. אז מי אתם?האם אתם חסרי סבלנות ולהיטותכם גורמת לכם לקפוץ להחלטות חפוזות? האם אתם אלו שנוטים לפעול על סמך תחושת בטן? או שאתם אלו שלוקחים החלטות לפי רגשותיהם של אחרים ומתעלמים מרצונותיכם האישיים? או אולי בכלל, אתם פועלים לפי ההיגיון ואינכם מסוגלים להחליט, עד שיש ברשותכם את כל המידע הנדרש? אם אתם רואים את עצמכם באחד מהסוגים האלו, אין ספק כי בחירת לימודים מהווה עבורכם כמטרד לא קטן.
הודות לד"ר רייך הצלחתי להבין כי אין זה מדובר בהחלטה בלתי הפיכה. אנשים רבים מתחילים ללמוד תחום מסוים ועם הזמן והנסיון משנים את נתיב הלימודים- ניתן להחליף את חוג הלימודים לאחר השנה הראשונה וגם לאחר מכן.
בשביל למנוע התעסקות של מעבר בין חוגים ויצירת בלבול מערכתי ללב ולראש שלנו, מומלץ מאוד להמנע מקבלת החלטה שגויה ולפנות לגורמים מקצועיים שיעזרו לכם להבין מה בדיוק אתם רוצים. מה מעניין אתכם, איפה הייתם רוצים ללמוד ובמה תרצו לעסוק בעתיד הקרוב. אנשי מקצוע רבים עוסקים ביעוץ תעסוקתי, אימון אישי, ייעוץ - הכוונה מקצועית ללימודים אקדמיים.
ביחד איתם, אפשר למצוא את השילוב המושלם בין ההיגיון לרציונאל ולהגיע לתוצאות אופטימליות, שיענו לצרכים הייחודים שלכם. התהליך לא מורכב או קשה בפגישה הראשונה היועץ ילמד להכיר אותך, את דרך בחירת ההחלטות שלך בעבר בתחנות החיים השונות. הוא ירצה לדעת את שאיפותייך ובעיקר את לבטיך.
בפגישה השניה, תתבקש לעבור יום מבדקים מקיף בו יבחנו את כישורייך, את מאפייני האישיות ונטיותייך המקצועיות.
בפגישה השלישית, תקבל תמונה מקיפה על האפשרויות המקצועיות, אפשרויות לימוד ותחומי עניין נוספים הרלוונטים למידע שסיפקת.
בפגישה הרביעית והאחרונה תהיה פגישת ייעוץ מסכמת, בה תוכל להמשיך להתלבט ביחד עם היועץ על תוכניות להמשך ולשרטט מסלולים רלוונטים וברורים יותר עבורך. היועץ האישי יעזור לך למקד את השאלות, יציע לך להגיע למסקנות ממוקדות ומעשיות. בסוף התהליך תצא לדרך חדשה, לא בהכרח קלה יותר אך בהחלט תהיה מודע יותר למה בחרת, בדרך שבחרת.


לכל אדם יש שביל

כולנו יודעים להגיד במה אנחנו לא טובים או טובים פחות, מאוד קשה לנו להביא לידי ביטוי את המצוינות שבנו.
רבים מאתנו חווים את החיים מבלי לדעת באמת, מה היינו רוצים לעשות בשארית חיינו.וחיים בתחושה כי הדשא של השכן ירוק ומושלם יותר. אך במציאות, לא כל מי שלמד כלכלה וניהול ''עושה'' כסף ולא כל מי שבחר בחוג לפילוסופיה הוא עני. יותר מזה, אם אינך מתאים לתחום מסוים, ספק אם תצליח בו כפי שיכולת להצליח בתחום שאתה מתאים לו ומזוהה איתו. ההתאמה האישית שבין האדם לבין העיסוק היא שקובעת. ככל שתדע להקשיב יותר לצרכייך המקוריים תוכל להצליח, ליצור ולייצר. במיוחד בשוק תחרותי משתנה שעיקרו: הענות מהירה ומדויקת לצרכים מקוריים ומשתנים.
מרכז "לכל אדם יש שביל",הוקם מתוך אמונה ברורה כי מרגע שלומדים להבדיל בין רגל ימין לרגל שמאל כל שנותר לעשות זה פשוט להתחיל לצעוד על השביל הנכון. בעזרת מעטפת חמה של אנשי מקצוע, תוכלו לקבל את הייעוץ הנכון, את האבחנה המדויקת וליווי אישי וסבלני, עד להבנה הסופית כי חלומות נועדו להתגשם ואין צורך שהחלומות יהיו גדולים, מספיק שהם יהיו שלכם.