לימודי ייעוץ ארגוני – מקצוע עם עתיד

כל ארגון חייב לפעול נכונה בשוק הכה תחרותי והתובעני כיום, לנצל את ההון האנושי עד תום ולהגיב לשינויים הנכפים עליו מחוץ ומפנים. לימודי ייעוץ ארגוני מכשירים אנשי מקצוע אשר יכולים לעזור לחברות, עסקים וארגונים רבים למקסם את הפוטנציאל הטמון בהם ולהימנע ממפולות כלכליות קשות.

מה לומדים?

לימודי ייעוץ ארגוני הינם לימודים אשר טומנים בחובם הקניית ידע תיאורטי ופרקטי, כחלק בלתי נפרד מתחום עיסוק זה. מטרת הלימודים הינה להכשיר אנשי מקצוע אשר יהיו מעורבים בכל האספקטים של הייעוץ והפיתוח הארגוני וזוהי הסיבה מדוע הלימודים הינם כה מגוונים. לימודי ייעוץ ארגוני יכללו קורסים בהתנהגות ארגונית, פיתוח ארגוני ואישי, העצמת עובדים, אימון אישי, התמודדות עם שינויים וניהולם, עידוד שותפויות, הכשרת כוח אדם, צמצום עלויות ועוד.

כמה זמן לומדים?

ברוב המקרים לימודי ייעוץ ארגוני נערכים במסגרת לימודי תעודה אשר מתאימים באופיים לאנשים עובדים, נערכים בשעות הערב ופרוסים על פני שנה עד שנתיים. לימודים אלו פתוחים בפני בעלי תואר שני ומעלה אך לעיתים גם עבור בוגרי תואר ראשון עם ניסיון ניהולי. הלימודים כוללים עד כ- 500 שעות אקדמיות כאשר חלק מתוכן (שליש בערך) מוקדש לפרויקטים שונים ולפרקטיקום (התמחות) של 100 שעות במהלך או לאחר הלימודים. לימודי ייעוץ ארגוני אף מוצעים כחלק מוכנית הלימודים של תארים מתקדמים, ברוב המקרים כהתמחות של תארים העוסקים בניהול. לימודי תואר שני עם התמחות בייעוץ ארגוני אורכים כשנתיים אך לעיתים ידרשו לימודי השלמה של סמסטר או שניים.

תעסוקה

אפשרויות התעסוקה עבור בוגרי לימודי ייעוץ ארגוני הינן רבות ומגוונות וכוללות אפיקי קריירה בתור שכירים (מועסקים בארגונים גדולים או שכירים של חברות יועצות) או בתור עצמאיים אשר נותנים שירותי ייעוץ קבועים או בפרויקטים מזדמנים. מדובר במשרות נחשקות ביותר אשר שכרן בצדן כאשר יועצים בעלי ניסיון יכולים להרוויח עשרות אלפי שקלים ברוטו בחודש. חברות, ארגונים ועסקים רבים תרים אחר אנשי מקצוע בתחום אשר ייעצו להם כיצד להתקדם ולא לפגר או לקרוס מבחינה ארגונית וכלכלית והם מוכנים לשלם סכומים נאים עבור אנשי מקצוע אלו, כקרש הצלה ומינוף האינטרסים.