לא רק וטרינריה - הדרך לעבודה עם בעלי חיים

העבודה עם בעלי חיים היא ללא ספק אחת המהנות, מעניינות ומספקות ביותר שיש. בעלי חיים הם עולם ומלואו ומי שאוהב אותם, אין ספק שהעבודה איתם תהיה העבודה המהנה ביותר שיש.

לכאורה נדמה כי הדרך היחידה לעבוד עם בעלי חיים היא באמצעות הלימודים הקשים, הארוכים והמייגעים של וטרינריה, אבל הלכה למעשה ישנן דרכים רבות נוספות להגיע לעבוד עם בעלי חיים.

בעוד שלימודי וטרינריה הם לימודים ארוכים של שנים רבות ותנאי הקבלה אליהם גבוהים ביותר ישנם מסלולי לימוד נוספים, בין היתר לימודי תעודה אשר מעניקים את האפשרות לעבוד עם בעלי חיים גם לאחר הכשרה קצרה יותר.

מסלולי הכשרה שונים

בתוך הקטגוריה הרחבה של לימודי תעודה בעולם בעלי החיים ניתן למצוא כמה מסלולים מעניינים במיוחד שגם יעניקו את ההכשרה המקיפה והמקצועית הנדרשת למען עבודה עם בעלי חיים וגם יעניקו את הפלטפורמה לעסוק בכך בפועל. בין המסלולים השונים ניתן למצוא מסלולי סיוע, חינוך ושיקום בעזרת בעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים והכשרת מדריכי רכיבה טיפולית על סוסים.

טיפול בעזרת בעלי חיים

עוד משחר ההיסטוריה האדם נקשר אל החיה ומעבר לשימושים הפונקציונאליים שהוא מצא בה נרקם איתה גם קשר רגשי שהוביל מאד מהר לביות בעלי חיים שונים.

לא בכדי אנשים רבים כל כך מעדיפים שבבית יהיה כלב, חתול, תוכי או לפחות אוגרים. יש המון אלמנטים בתקשורת מול בעלי חיים שיש בה מן הריפוי. הן באהבה שלא תלויה בדבר אותה מעניק בעלי החיים חזרה לבעליו, הן ברמת האחריות שמתפתחת אצלינו כלפי יצור חיי שבלעדינו הוא חסר אונים ובעוד דרכים רבות נוספות.

לימודי תעודה של טיפול בעזרת בעלי חיים מעניקים ללמדים כלים מעשיים לתהליך ממוקד ומובנה שתפקידו לסייע לטפל בנושאים שונים. הטיפול מתייחס הן לטיפול רגשי, נפשי, פיזי וכך גם התמודדות עם נסיבות שונות. אחד המצבים שבהם טיפול בבעלי חיים נמצא יעיל במיוחד הוא במקרים של הפרעות קשב וריכוז, במיוחד כאשר מדובר על רכיבה על סוסים. בתהליך הרכיבה האדם למד לנהל תקשורת עם הסוס, להיות קשוב אליו ובו בזמן להוביל אותו. התהליך מסייע לפתח צינורות קשב חדשים שמהווים גורם תמיכה גם במצבים חיצוניים למסגרת הטיפולית. בעיות רגשיות שונות גם הן מטופלות היטב בטיפול שנעשה באמצעות בעלי חיים וזאת לאור העובדה שמדובר על סביבה טיפולית מדהימה. בטיפול עם בעלי חיים המטופל נמצא בסביבה לא שיפוטית, אוהבת, תומכת ומאד מכילה מה שמסייע באופן ניכר וחסר תקדים להתפתחות, שיקום וריפוי.

במקרים רבים אנשים שפונים אל מסלולי לימודי תעודה של טיפול בעזרת בעלי חיים הם אנשים שהתנסו בעבר בטיפול מסוג זה בעצמם וזיהו את גודל הפוטנציאל שטמון בכך וביכולת האדירה שיש לו לסייע ולעזור באמת.

לתכנית טיפול בעזרת בעלי חיים לחצו כאן