כיצד לתרגם השכלה לקריירה בתחום

בעולם התחרותי העכשווי לימודי תעודה או לימודי תואר קריטיים להצלחה ומהווים תנאי קבלה מקדים למקצועות רבים. הבעיה היא שרבים לא יודעים כיצד להתמודד עם אתגרי העולם האמיתי בסיום הלימודים ומאבדים את דרכם.

ישנו פער משמעותי בין התכנים שנלמדים במסגרות לימודיות לבין תנאי המציאות והגישור על פער זה תוך התאמת הידע המקצועי לצרכים בשטח הוא מבחן שלא רבים עומדים בו.

אין ספק שנדרשת כאן הכוונה מקצועית ממוקדת למימוש פוטנציאל ההצלחה בתחום שנלמד.
לפניכם מספר דרכים אפקטיביות להפיכת המקצוע שנרכש לקריירה בתחום.

חיפוש מקצועות רלוונטיים

במידה והמקצוע שנלמד אינו תואם למקצועות שמופיעים בלוחות הדרושים, נסו לחפש את הנגזרות והאלטרנטיבות, משרות המבוססות על ידע שנרכש בעת לימודיכם.

כך למשל, אם יש צורך בהבנה מתמטית או בידע בפיזיקה או הכרות עם תוכנות מסוימות שנלמדו במהלך הלימודים, יתכן שתוכלו להגיש מועמדות על אף באופן רשמי אינכם המועמדים האידיאליים לתפקיד או אינכם בעלי הניסיון הנדרש. לעיתים מעסיקים דווקא מחפשים את מי שיביאו יצירתיות וחשיבה מקורית או אנשים שזה עתה סיימו לימודים והמוטיבציה והידע העדכני שיש להם יכול לסייע לצמיחת והתפתחות הארגון.

השלמות מקצועיות

לימודים רבים מבוססים על ידע תיאורטי שאינו מספק מעסיקים שמחפשים לאיוש תפקידים רבים אנשים שמגיעים מהשטח עם ניסיון מעשי, ידע בתוכנות או בניהול מקדים של פרויקטים בחברות אחרות. בדקו היטב את השוק ועדכנו את הידע שברשותכם לפי הביקוש. כך למשל, אם למדתם שיווק אך כרגע יש ביקוש גובר לאנשי שיווק באינטרנט, יתכן שמשתלם לכם לעבור קורס קצר אך ממוקד בשיווק אינטרנטי כדי להעשיר את הידע שברשותכם ולהיות רלוונטיים יותר למשרות אקטואליות. ידע הוא דבר דינאמי שלא מפסיק להשתנות ובשוק העכשווי יש יתרון למי שמגיע עם ידע נרחב אך גם ידע המותאם לצרכים הייחודיים של התקופה ולכן, עולה הצורך לעדכן את הידע או לקהל הכשרה יישומית ומעשית יותר כי לצאת מתיאוריה למעשה.

עבודה כבר בתקופת הלימודים

אחת הדרכים היעילות ביותר לפלס את הדרך לקריירה היא להתחיל לעבוד כבר בתקופת הלימודים, כדי לצבור ותק, ניסיון וקשרים בתחום ועם סיום הלימודים להתברג בחברה כעובדים מן המניין או לצאת לשוק העבודה עם תעודה נחשבת ועם רזומה עשיר. אם לדוגמא, אתם לומדים לקראת תואר ראשון במנהל עסקים, חפשו עבודה בשיווק, חברות פיננסיות, ניהול, השקעות, התחילו בתפקיד שיתכן שאינו קשור קשר ישיר למהות הלימודים שלכם אך בחברה מובילה בתחום שתהווה עוגן ותוסיף למוניטין המקצועי שלכם. אם תהיו טובים בתחום, יתכן שתוכלו בסיום הלימודים להשתלב בחברה או להשתמש בשם שלה כמשפט מפתח בקורות החיים שלכם.

קריירה באקדמיה

כמובן שתמיד יש אפשרות להישאר באקדמיה ולצבור תארים או תעודות לרזומה, כתיבת מאמרים, השתתפות בכנסים, הרצאות, הדרכות וכך למתג את עצמכם באקדמיה בין אם במחקר ובין אם בהוראה. אם זה הכיוון שמעניין אתכם, נסו להשתלב בגוף אקדמי מוביל כחברי סגל, התחילו במשרות זוטרות כמו מתרגלים אך הרבו לפרסם מאמרים, להשתתף בכנסים, אמצו מנטור איש אקדמיה ותיק שיוכל לקחת אתכם קדימה.