טיפול נפשי מתאים לכל אחד

אם אתם עדיין מחזיקים בדעה המיושנת לפיה רק אנשים שסובלים מבעיות נפשיות חמורות ירוויחו מטיפול נפשי, ברצוננו לברך אתכם בברכת ברוכים הבאים למאה העשרים ואחת. כיום זה כבר ידוע כי כל אחד ואחת מאתנו יכול להרוויח מטיפול נפשי בדיוק כשם שכל אחד ואחת מאתנו ייהנה מטיפול גופני כמו עיסוי או מפעילות גופנית כמו הליכה לאורך חוף הים או מריצה של בוקר. אם אתם מרגישים הזדהות עם הנאמר כאן ואם אתם מאמינים בפתגם "נפש בריאה בגוף בריא", אז למה שלא תהפכו את זה כבר למקצוע?

באילו תחומים יכול לסייע הטיפול הנפשי?

הנפש האנושית היא אחת מהמערכות המורכבות והמסתוריות ביותר בטבע ורב הנסתר על הגלוי בה אך דבר אחד בטוח בכל הקשור לנפש האנושית, לא מעט יכול להתקלקל בה. לכל טכניקת טיפול נפשי יש את הנקודות החזקות שלה ואת הנקודות החלשות שלה. כך למשל בטכניקת הטיפול באמנויות ניתן לטפל באופן מוצלח מאוד בהפרעות חרדה שונות ובמקרים של פוסט טראומה או פגיעות מיניות, בגישת הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי קיימים שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד בכל הקשור לטיפול בחולים שסובלים מהפרעות אכילה, בעזרת טיפול נפשי בתנועה ניתן לטפל באנשים שסובלים מבעיות בוויסות הרגשי ומבעיות התנהגות שונות ועוד.

הקלות המופלאה של הטיפול

בעבר כדי להפוך להיות מטפל נפשי היה צריך לעבור מסלול ארוך מאוד שלא היה מבייש את לימודי הרפואה. כיום כמעט כל אדם באשר הוא יכול ללמוד איך להיות מטפל ואף לקבל תעודת מטפל תוך זמן קצר יחסית. אמנם במקרים מסוימים הקבלה ללימודים מצריכה מהסטודנטים להחזיק בתואר ראשון בתחום טיפולי כלשהו, כמו למשל במקרה של לימודי פסיכותרפיה, תרפיה באמנויות או תרפיה בתנועה אבל חלק לא מבוטל ממסלולי הלימוד מיועדים גם עבור אנשים ללא תואר אקדמאי בתחום הטיפול וללא ניסיון קודם.

אז איפה מתחילים?

מאחר ומדובר על נושא רחב בצורה בלתי רגילה ומאחר וקיימים היום אינספור מסלולי לימוד, הגדירו עבורכם מראש את הפרטים החשובים על מנת להקל על עצמכם את מלאכת הבחירה במסלול המתאים ביותר עבורכם. בין היתר תנו את דעתכם על הפרמטרים הבאים:

  • עניין אישי – ערכו מחקר קטן לפני הכול ובררו אילו אפיקי טיפול נפשי קיימים. לאחר מכן נסו לגלות מה הוא האפיק שמעניין אתכם יותר מכל.
  • סביבת לימודים – במידה ואתם לא מעוניינים להעתיק את מקום המגורים שלכם או לנסוע זמן רב מדי בכל יום לימודים, נסו לברר אילו קורסים ניתן ללמוד בסביבה הקרובה שלכם.
  • מסגרת תקציב – חשוב מאוד לברר כמה כסף עולים הקורסים השונים. שימו לב, במקרים מסוימים מסלול מלא יכול לעלות כמה עשרות אלפי שקלים.
  • צוות המרצים – העדיפו לבחור מסלול לימוד שהמורים שמעבירים את החומר הנלמד במסגרתו הם אנשי מקצוע בעלי שם, ניסיון ומוניטין בתחומם.