חשיבות ותפקידי האסיסטנט בבית החולים הוטרינרי

בית החולים הווטרינרי בכפר הירוק משמש כמרכז חירום וטיפול נמרץ וכן כמרכז מומחים המקבל הפניות של מקרים רפואיים מורכבים. בנוסף לרופאים העובדים במרכז החירום ולוטרינרים המומחים, עובדים בבית החולים כעשרה אסיסטנטים.

 

רפואה וטרינרית איכותית דורשת צוות של בעלי מקצוע מוסמכים והאסיסטנטים הווטרינרים מהווים חלק חשוב מצוות זה. האסיסטנטים[או אח\אחות וטרינריים]  בית החולים הם למעשה בעלי תפקיד המקביל לאחות בבתי חולים הומאניים כפי שכולנו מכירים ובנוסף הם מסייעים בניתוחים וניטור הרדמה במהלכם, הפעלת מערכות הדמיה מורכבות כגון רנטגן דיגיטלי ועוד.

 

במהלך היום, תפקיד האסיסטנט במחלקת החירום הינו לנטר את בעלי החיים המאושפזים. התפקיד כולל לקיחת מדדים חיוניים (דופק, קצב לב וטמפרטורה) כל מספר שעות, שמירה על ניקיון בעלי החיים המאושפזים ומתן תרופות לפי דף טיפולים אישי המותווה לכל בעל חיים על ידי הוטרינר המטפל.

 

בכל שינוי לרעה במצבו של המטופל מיודע הוטרינר האחראי באופן מיידי והטיפול מותאם מחדש בכדי לאפשר את הטיפול המיטבי במטרה להציל את חיי בעל החיים המאושפז.

 

בנוסף אחראיים האסיסטנטים על שמירת ניקיון בית החולים. למרות שיש החושבים שזהו תפקיד שאינו בעל חשיבות, זהו מרכיב חיוני בשמירה על צוות בית החולים והמאושפזים מפני זיהומים ובייחוד מפני חיידקים עמידים הנפוצים בבתי חולים. מסיבה זו, כל תא בו אושפז בעל חיים מחוטא ומנוקה מייד כאשר הוא משוחרר, במטרה למנוע העברת זיהומים בין בעלי החיים.

 

כאשר מגיע מטופל חדש לבית החולים מסייע האסיסטנט בקבלתו ומחדיר ביחד עם הוטרינר עירוי תוך ורידי המאפשר מתן תרופות ונוזלים החשובים בטיפול. במידת הצורך המטופל מאושפז בכלוב מועשר בחמצן או בכלוב מחומם, הכול לפי מצבו וצרכיו. במידה ויש חשד לשבר או פגיעה אחרת, אחראי האסיסטנט על צילום הגפה הפגועה והצילום ישלח לכירורג האורטופד אשר יקבע את דרך הטיפול הנדרשת.

 

מרבית השברים בבעלי חיים מטופלים בניתוח המאפשר החלמה מהירה וטובה יותר מאשר קיבוע חיצוני. לפני הניתוח אחראי האסיסטנט על הכנת בעל החיים לניתוח (גילוח הפרווה וחיטוי העור) ובמהלך הניתוח מסייעים האסיסטנטים בניטור ההרדמה, וכן בהבאת כלי הניתוח המתאימים וחוטי התפירה, הכול לפי מה שנדרש על ידי הכירורג המומחה.

 

ניתן להבין מהתיאור במאמר זה כי עבודת האסיסטנט הינה מעניינת ומורכבת וכמובן בעלת חשיבות רבה. עם זאת, העבודה בבית חולים וטרינרי אינה קלה, כוללת שעות עבודה מרובות ודורשת אחריות. העבודה אינה מתאימה לכל אחד האוהב בעלי חיים אלא לכאלו המוכנים ללמוד את המקצוע, להשקיע ולשים את בעלי החיים במרכז, הכול במטרה להיות חלק מצוות שמטרתו הצלת חיים.

היכנסו למידע נוסף על תכנית להכשרת אח\ות וטרינריים