הקשר בין בחירת מקצוע למציאת עבודה

לעיתים אנו עשויים לחוש בשעמום ותוקף אותנו הצורך בשינוי וגיוון. אין דבר אנושי יותר מהצורך לחוש שאנו באמת נעים קדימה. תחושות מעין אלו עשויות להגיע ממקורות שונים - ייתכן שהמקצוע בו בחרנו לא מתאים לנו יותר. ייתכן שתכונות אופי מסוימות שלנו עברו שינוי - מה שמעורר בנו את הצורך לשנות גם את נסיבות חיינו.

להפוך מודעים יותר לתסכול הקיים בנו

במקרים מסוימים, חבל להמשיך ולחיות במצב זה; שהרי מדוע לתת לאי-שביעות רצון להשתלט על חיינו. אין שום סיבה להישאר ולעבוד במקצוע שאינו אהוב עלינו, רק משום שהוא מספק בטחון ופרנסה. לא כתוב באף מקום שלא קיימת כל אפשרות לגיוון ולשינוי המצב; אלו יכולים להתבצע באמצעות הסרה או הוספה של פריטים / אלמנטים כלשהם בתפקיד, בין אם בשינוי התפקיד באותו מקום עבודה, החלפה של מקום עבודה או שינוי מהותי בחיי הקריירה שלנו. הליכי חיפוש עובדים מתקיימים תמיד ואין סיבה לחשש שלא נמצא עבודה.

צומת דרכים והשאלות שכדאי לשאול

כל אדם הנמצא בצומת דרכים שכזו, יכול לשאול את עצמו האם הוא הגיע לעת בה הוא חש צורך בשינוי, האם הוא חש צורך שעליו לחדש ולרענן את חיי הקריירה, ואת הסיבות שבגללן הוא מתעורר מדי בוקר. אולי יעלה צורך בשינוי למקצוע בו ישנו מקום ליצירתיות - יצירה של ערך, של מהויות חדשות מדי שבוע, כגון פסיכותרפיה - תחום שהלימודים אליו כוללים התפתחות נפשית מוקדמת, תיאוריה פסיכודינמית וטכניקה טיפולית.

ייתכן שאנו מבקשים ריענון מקצועי, ולעבוד בתחומים הכוללים נסיעות, לימוד מתמיד, או פגישות תדירות עם אנשי מקצוע שונים ומעניינים. קורס גישור, הכשרת מאמנים או הכשרה למפתחי משאבים. אלו רק מספר דוגמאות למקצועות המאפשרים מרחב יצירתי רב.

לא תמיד קל למצוא מקצוע מתאים. ברור שישנה אפשרות ליצירת יחס שלילי למקום העבודה. לא חסרים אנשים שאינם אוהבים לעבוד במסגרות מסוימות, למשל - אלו בהן ישנו מנהל ומנוהלים; לא כולם מסתדרים עם עבודה בה נקבעים להם זמנים, או מכתיבים להם משימות עבודה. ישנם את אלו שחייבים להיות אלו המכתיבים לעצמם את מידת המאמץ שלהם.

זיהוי יחס שלילי למקום העבודה

מובן שיחס שלילי לעולם העבודה עשוי לנבוע בשל מסרים חבויים שהוטמעו בנו בילדותנו; מדובר בתחושות שעשויות להתקבע בשכלנו, ולהוות מכשול במציאות עבודה בהמשך הדרך. הבנה והכרה בקיומן של תחושות אלו יפתחו מעין אשנב בבחינת דרכי הסתכלות אלטרנטיביות. המסע וההגעה למקצוע המתאים לנו, כזה המעניק לנו מרחב מאפשר יותר לעסוק במה שאהוב עלינו, יכול במידה ניכרת להקטין תחושות אלו, מה שיאפשר לנו להיות שלמים יותר בעולם העבודה שלנו.

בנוסף לאמור לעיל, הרי שטוב יעשו המתלבטים, באם יפתחו את עיניהם כדי לגלות קשת רחבה של מקצועות אותם לא הכירו לפנים ולא תיארו לעצמם שהם בבחינת אפשריים בעולמנו. חיפוש עובדים העוסקים בווטרינריה, או בהתערבות טיפולית בעזרת בעלי חיים בהחלט קיים - יש צורך רק לפקוח עיניים כדי להבחין בכך.