החינוך הוא מה שנשאר איתנו

גורמים רבים משפיעים על התנהגותו של האדם במהלך חייו ולא מעט דמויות לוקחות חלק בעיצוב תפיסת עולמו. דומה כי חלקם של אנשי החינוך, המורים על כל סוגיהם, הוא אדיר, וכי יש להם הזכות להנחיל לאדם את היסודות, הערכים והתשתית לקראת המשך חייו כבוגר. למעשה, מה שקיבל הילד בתקופת לימודיו הוא מה שייקח איתו ושיזכור מאוחר יותר כעצמאי.

לא כמו בסינגפור אך בכל זאת מכובד

בסינגפור, מקצוע ההוראה נחשב ליוקרתי, מתגמל ואף בררן בנוגע למתקבלים לשורותיו. בארץ המצב שונה ומעמדו של תחום החינוך אינו מרהיב, המשכורת לא מרקיעת שחקים והעבודה כידוע לא קלה. אף על פי כן, הנרשמים ללימודי B.Ed הם רבים ומדי שנה המקומות מתמלאים. צעירים רבים מבינים את הצורך והחשיבות של מקצוע ההוראה ומחליטים להשקיע בו את עתידם.

מה זה B.Ed ומה זה כולל?

למעשה מדובר בתואר בוגר בלימודי החינוך אשר בו רוכשים התלמידים ידע מעמיק בכל הנוגע לחינוך, לתפיסה החינוכית, דרכים ואמצעים לחינוך. כמו כן, יוכשר התלמיד בתחום אשר יבחר להתמקד בו, שכן הלימודים הכלולים בקטגוריית החינוך הם רבים וכוללים מגוון רב של נושאים, קהלי יעד וגילאים. בין ההתמחויות שיוכלו התלמידים לבחור אפשר למצוא בין השאר את הנושאים הבאים:
חינוך לגיל הרך
לימודי הוראת אנגלית
לימודי ילדי החטיבה הצעירה
לימודי חינוך מיוחד

קיימים עוד שלל נושאים והתמקצעויות העומדים לבחירה. כמו כן, יבחר התלמיד את תחום העניין שבו יתמקצע, כדוגמת הוראת מדעים, היסטוריה או לימודי יהדות.

אילו אפשרויות קיימות בהמשך?

לימודי B.Ed אורכים שלוש שנים ובסיומם בוחרים רוב הסטודנטים להמשיך לשנה רביעית שבה ילמדו לקבלת תעודת הוראה, תעודה המקנה זכות לעבוד כמורה ואיש חינוך בשדה החינוכי בארץ. קיימת גם האפשרות להמשיך לתואר שני המעמיק בנושא מסויים בתחום החינוך. כמו כן, ישנם הבוחרים להתמקצע בחינוך לאחר שסיימו תואר בתחום אחר, גם אלו ילמדו לקבלת תואר שני בחינוך אשר יעניק להם את האופציה לעבוד כמחנכים. ניתן גם להמשיך לתואר שלישי הכולל הרחבה והעמקה בנושא מסויים אשר בו יבחרו לחקור וללמוד.

היכן ניתן ללמוד?

B.Ed ניתן לרכוש באוניברסיטאות המוכרות וכן במגוון מכללות הקיימות בארץ. אופי הלימודים והמסלול הכרוך בהם משתנה מעט בין מוסד למוסד. שכר הלימוד משתנה גם הוא אך עומד על הסטנדרט האקדמי המקובל. תנאי הסף אינם מחמירים במיוחד ודורשים עמידה בסף מינימאלי של ממוצע בגרות וציון במבחן הפסיכומטרי.

מי מתאים?

כל מי שמזהה אצלו את המוטיבציה לבוא ולשנות את דור העתיד של מדינת ישראל. מי שמרגיש שבכוחו להשפיע, שבידו לעבוד עם תלמידים ולהנחיל להם את הערכים והידע שלו, מקומו בתחום לימודי החינוך.