להציל את החיים של בעלי החיים: 5 דברים שאולי לא ידעת על לימודי אח/אחות וטרינריים.

1.זה לא מספיק לאהוב בעלי חיים - אהבה לבעלי חיים היא תנאי הכרחי להצלחה בתור אח/אחות וטרינרי, אבל לא מספיק. לימודי אח/אחות הם לימודים פרא-רפואיים מעמיקים. האחריות המקצועית היא כבדה. ולכן נדרשת גם מחויבות עמוקה לשלומם של בעלי חיים, ויכולת להכיל מצבים קשים, למשל בעל חיים שניסית בכל כוחך להציל וללא הועיל.

אח/אחות וטרינרי זה לא עוד מישהו שמסתובב במרפאה ועוזר לרופא. זה איש מקצוע שמסייע אקטיבית ופעיל בניתוחים.

cat4444 

מה צריך כדי לקחת תפקיד כל כך אקטיבי במרפאה הווטרינרית?

2. צריך לדעת המון - לימודי אח/אחות וטרינרי לא פחות קשים מלימודי אח/אחות לבני אדם.
תכנית הלימודים של מכון מגיד כוללת כ 1500 שעות, מתוכם כ 400 שעות מעשיות בתוך מעבדה. התיאוריה חשובה, אבל גם ההתנסות. כשבעלים של כלב מוסר לידיכם את החבר הטוב ביותר שלו, הוא לא רוצה שתדעו מה בתיאוריה צריך 

לעשות, הוא מתפלל שיש לכם את הניסיון המעשי בהצלת חיים של כלבים ממש כמו שלו.

והנה חידון קצר:

3. מה המרצה שלך עושה בשעות היום?
איכות המרצה קובעת המון. בתכנית הלימודים של מכון מגיד, בשיתוף בית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית, המרצים בלימודי אח/אחות וטרינרי מרצים גם בבית הספר לרפואה וטרינרית.
זה הגיוני כשחושבים על זה: מדוע שלרשות תלמידי אח/אחות וטרינרי יעמדו מרצים פחות טובים או מקצועיים מאלו שעומדים לרשות תלמידי וטרינריה?

וגם זה קריטי לדעת:

4. איך לראיין את המעסיק שלך - תוך כדי הלימודים 

בתכנית הלימודים של מכון מגיד שיעורים רבים מתקיימים בשיתוף תלמידי וטרינריה. יש מפגשים במעבדות והזדמנויות רבות לנטוורקינג איכותי. במילים פשוטות, יש לך שנה וחצי "לראיין" את הרופאים ולמצוא את הרופא או הרופאה איתם היית רוצה לעבוד במרפאה.

הנה פיסה של "מידע פנים" לגבי שוק העבודה בתחום הווטרינרי שחיוני עבורך לדעת: כשבוגר מסלול וטרינרי באוניברסיטה העברית מסיים את לימודיו, יש ביקוש גדול להעסקתו.

נניח שהרופא או הרופאה שלנו מצטרפים למרפאה וטרינרית קיימת. המרפאה מתרחבת וצריך לגייס גם אח/אחות וטרינריים שיסייעו לרופא החדש בפעולתו.

ועל מי לדעתך יטילו את משימת גיוס האח או האחות? בוודאי שעל הרופא הצעיר ואת מי הרופא הצעיר ירצה לגייס? אדם אנונימי שהגיע דרך מודעה בעיתון? או מישהו שלמד אתו כתף אל כתף באוניברסיטה העברית?

ואם הרופא או הרופאה ניחנו בחוש יזמי ומיד ייגשו להקים מרפאה משלהם, על אחת כמה וכמה שהבחירה הראשונה שלהם תהיה אח/אחות שהם מכירים בהיכרות אישית מהלימודים.

נניח ולא צלח מזלך ולא הכרת רופא שהיית רוצה לעבוד אתו, זה אמור לנחם:

כיום במרפאות הווטרינריות לא תמצאו רק וטרינר, אלא גם אח/אחות וטרינריים בוגרי לימודים מקצועיים. זו התפתחות מבורכת בשנים האחרונות, תוצאה של התמקצעות מואצת שחלה בתחום הווטרינריה בארץ. ככל שהשוק מתפתח ומתמקצע, כך עולות הדרישות האיכותיות מהאחים והאחיות המבקשים להתקבל לעבודה. מסיבה זו רוב המתעניינים בלימודים פונים לאוניברסיטה העברית, שם נמצא בית החולים הווטרינרי הטוב בישראל ומהמובילים בעולם.

מהו אח\ות וטרינרי?
האח\ות הווטרינריים הינם יד ימינו של הווטרינר, הן בפן הרפואי בעת הטיפול בבעלי החיים והן בפן האדמיניסטרטיבי בניהול המרפאה הווטרינרית.
מקצוע זה משלב את הדרישה למצוינות ומקצועיות מחד, ואת המגע הקרוב עם בעל החיים המטופל מאידך.

זהו מקצוע השייך לתחום הפרא-רפואי ברפואת בעלי החיים, כלומר האח\ות הווטרינריים עוברים הכשרה קצרה גם בלימודי רפואה, מה שמביא את הסטודנטים לרמה מקצועית גבוהה.מי שמעוניין לעסוק בתחום זה חייב להיות בעל זיקה אוהבת לבעלי חיים. על הסטודנט להיות "טיפוס של חיות", שמעוניין לעסוק במקצוע טיפולי ובעל מוטיבציה ואמפתיה לסבלם של בעלי חיים.

 

 

 

מה ההבדל בין סייע וטרינרי לבין אח/אחות וטרינרי?

בעבר, כאשר מקצוע הסייע הווטרינרי היה נפוץ, העובדים במרפאה למדו את המקצוע מן הווטרינר עצמו תוך כדי עבודה. מצב זה הצריך מהווטרינר להשקיע זמן רב בעובדים. החיסרון המרכזי בשיטה זו היה, שלמרות ההשקעה הרבה בעובד, הווטרינר לא היה יכול ללמד את כל הכלים ולהעביר את כל הידע כדי להפוך את הסייע הפשוט לאח/אחות ווטרינרי.

זה יצר מצב שלרוב, הווטרינר העדיף שלא להכשיר את העובדים, ולכן העובד במרפאה לא נדרש לסיוע של ממש לווטרינר בעבודתו אלא עסק בעבודה פקידותית בלבד או במתן שירות ללקוחות המרפאה.
כיום, בזכות האפשרות לקבל הסמכה במקצוע אח/אחות ווטרינרי, מתאפשר לווטרינרים לקבל למרפאותיהם כוח אדם איכותי שעבר את כל ההכשרה הנדרשת בתחום הרפואה הווטרינרית.

רמי פיירס בוגר התכנית אח/ות וטרינרי במרפאה בבית החולים הווטרינרי

בזכות הידע המתקבל בזמן הלימודים, האח/אחות יכולים ממש לסייע לווטרינר בניתוחים ובפעילות הרפואית ולא רק בעבודה מנהלתית. וזה, בתמצית, ההבדל בין סייע לאח/אחות.

אם מעניין אתכם לשמוע פרטים על התכנית השאירו את פרטיכם בטופס ונחזור אליכם.

או בטלפון 03-5117400 כתובת דוא"ל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.