השאירו פרטים ונחזור אליכם

 
 
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים
שם מלא
יש להקליד שם מלא

כתובת מייל
יש להקליד כתובת מייל תקינה

Invalid Input

מטפלים בעזרת בעלי חיים -תכנית הלימודים

תכנית הלימודים בשנה א'- חטיבת לימודי הפסיכותרפיה


יסודות ושיטות בפסיכותרפיה
הקורס יעסוק בהכרה ותרגול של הכלים והטכניקות הבסיסיות הקיימות בטיפול כגון: פרוש, שקוף, תרגום, בדגש על טיפול בילדים. תיערך היכרות עם המושג והשימוש באמפתיה, דרך תפיסתה של הגישה הקוהוטיאנית. כמו כן, יערך דיון בחוזה הטיפולי, המסגרת הטיפולית ואופן הצבתם במפגש הטיפולי. נעסוק באופן ההבניה של המפגשים הטיפוליים הראשונים ובהבנת תהליכים מרכזים בטיפול כגון התנגדות, העברה והעברה נגדית.
תיאוריות ממוקדות ה"עצמי"
מושג ה"עצמי" (Self) הוא מושג מפתח בגישות שונות בפסיכולוגיה, מהעידן הקלאסי של תיאוריות יחסי אובייקט/ הזרם העצמאי, דרך גישות מאוחרות יותר שהתבססו בשנות השבעים  של המאה העשרים, אשר במרכזן פסיכולוגיית העצמי של היינץ קוהוט, הזרם האקזיסטנציאליסטי ועד לגישות מודרניות ועכשוויות של הזרם האינטר- סובייקטיבי.
מטרת הקורס לחשוף ולבסס את  ההכרה של הסטודנטים עם מושגי יסוד בגישות הללו, אשר במוקד העניין שלהן- התפתחות הself  - . בתוך כך, נעמיק את ההבנה הפסיכולוגית של חשיפת התינוק /הילד הרך בראשית החיים, כמו גם הילד הבוגר והאדם המבוגר – למוקדי פגיעות ומצבים שמסכנים את התפתחות העצמי בשנות החיים הראשונות, או מערערים את יציבותו ושלמותו, בהמשך החיים. 


אנשים מיוחדים עם צרכים מיוחדים (אוכלוסיות צמי"ד)
הקורס יעסוק בהיכרות עם מגוון אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים  ומאפייניהן, וכיצד הטיפול בעזרת בע"ח יכול לסייע לאנשים הנכללים בתוכן. במהלך הקורס נדון בהשלכות של החריגויות על הפרט ומשפחתו ועל הדרכים להתמודד עמן, תוך הדגשת גישת הכוחות. 
נושאי הקורס: משפחת הילד המיוחד, הפרעות רגשיות וההתמודדות עמן בעזרת בע"ח, פיגור שכלי, הרצף האוטיסטי, ליקויים סנסומוטוריים, תסמונות שונות (אספרגר, דאון, פראודר ווילי, רט, טורט, דיסאוטונומיה משפחתית) לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. 


מן התיאוריה אל הפרקטיקה - סמינריון שנתי
הקורס יעסוק בלמידה של טכניקות טיפוליות מתקדמות באמצעות ניתוח תיאורי מקרה על בסיס תיאוריות נבחרות. מתוך הכרות עם תהליכי התפתחות/ התמודדות במשפחה, יכתבו הסטודנטים עבודה סמינריונית בה יעסקו בהבנה והמשגת תהליכי התמודדות של משפחתם עם קושי/ לקות/ משבר/ או חריגות של אחד מחבריה, ומתוך ניסיון להבין על רקע זה את הגורמים לבחירתם במקצוע הטיפול בעזרת בעלי חיים. 

.
חטיבת הלימודים 'טיפול בעזרת בעלי חיים' הלכה למעשה


קשר אדם-חיה– חלק א'
הלמידה תיעשה באופן קונסטרוקטיבי ברצף השנים ותעסוק בנושאים הבאים:
הכרת בעלי חיים – גידולם, טיפוחם והכשרתם לטיפול תוך שמירה על רווחתם. תחומי העבודה הטיפולית בעזרת בעלי חיים, התאמתם לאוכלוסיות יעד ולבעיות והפרעות ספציפיות. תיאורי מקרה ותהליכים בעבודה עם בעלי חיים. חיות כמתווך חברתי וכמספקות פונקציות בסיסיות עבור בני אדם. התמודדות עם אירועי חיים בעזרת בעלי חיים.
נדון בנושאים הקשורים לגידול וטיפול, מאפיינים של בעלי חיים ובהשלכותיהם ועל הפן הטיפולי. נלמד את מודל ה"משולשים הטיפוליים תהליכים פסיכותרפויטים בעזרת בעלי חיים", וכיצד לבנות תכנית טיפולית עם ובסביבת בעלי החיים.


מבואות ללמידה בתכנית לטיפול בעזרת בעלי חיים והכנה ליציאה לעבודה המעשית
הקורס יעסוק בהכרת מבנה ואופי הלמידה במהלך שנות הלימוד תוך שימת דגש על נהלים, מערכות הלימוד, טפסים, מקראות והעבודה השוטפת מול המשרד. בנוסף, יינתנו הנחיות לקראת ההשתלבות בעבודה המעשית עם ובסביבת בעלי חיים ובעבודה המעשית הטיפולית. תינתן הדרכה בנושא ההשתלבות במסגרת וכן התנהלות נכונה, וכל זאת על מנת להבטיח השתלבות מהירה ואופטימלית. 


לקראת עבודה מעשית טיפולית
לקראת היציאה לעבודה המעשית הטיפולית בשנה ב' ובשנה ג', יפגשו התלמידים עם תלמידי שנים ב' ו- ג' על מנת לשמוע מהם על חוויתם במסגרות העבודה המעשית בהם פועלים, ובכך יחשפו לחלק מהאפשרויות העומדות בפניהם. בנוסף, יתקיימו ביקורים במסגרות השונות לצורך התרשמות "ממקור ראשון", ותינתן הכוונה וליווי לאורך תהליך השיבוץ במסגרות בהם ישתלבו התלמידים לעבודתם המעשית טיפולית בשנים ב' ו- ג'.
כלב מלווה בטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים- סדנה פרקטית
במגע עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, הכלב נדרש לא פעם  לעמוד באתגרים שונים. הקשר בין הכלב ובעליו המטפל המבוסס על כבוד הדדי והבנה של הצרכים של הכלב התנהגותו וטבעו, חשובים מאד לתהליך הטיפולי ויחסי האמון אשר נוצרים בין הכלב ובין המטפל והמטופל. בסדנה זו ננסה להבין כיצד משלבים כלבים בטיפול באוכלוסיות מיוחדות,  אילו כלבים מתאימים לעבודה עם האוכלוסיות השונות וכיצד ניתן לשלבם בעבודה עם חיות אחרות, וכל זאת תוך שמירה על רווחתם של בעלי החיים הנוכחים בסביבה הטיפולית.  
ההגעה למסגרת עצמאית, פרטים ותאריך ימסרו מראש.


חטיבת לימודים העוסקת ברפואה וטרינרית


אנטומיה ופיזיולוגיה של בע"ח
בקורס יילמדו מושגים כלליים באנטומיה ופיזיולוגיה של יונקים, כאשר חיית המודל היא הכלב. הקורס יעסוק במערכות הגוף השונות בהיבטים תפקודיים וכן מבנה מקרו ומיקרו של כל מערכת. יושמו דגשים על הבדלים עקרוניים באנטומיה בין מיני בע"ח שונים. המערכות בהן יעסוק הקורס כוללות: מערכת שלד שריר, מערכת הנשימה, מערכת הדם, מערכת עיכול, מערכת השתן והמין, מערכת העצבים ובלוטות אנדוקריניות.


מבוא לרפואה וטרינרית א'
בקורס יילמדו יסודות ברפואה וטרינרית בנושאים: וירולוגיה, בקטריולוגיה, פרזיטולוגיה ואימונולוגיה. נלמד מושגים רפואיים הקשורים במחלות שונות: ערכים פיזיולוגיים נורמאליים, מהי מחלה ומהם שלביה, חום ומאפייניו, מהי דלקת, סטרס וההורמונים שקשורים אליו. בנוסף: שגרת טיפולים בכלב ובחתול, גידול מכרסמים (ארנבונים, אוגרים, שרקנים) ומאפיינים אנטומיים ופיזיולוגיים של קבוצת הזוחלים.


עבודה מעשית בטיפול עם ובסביבת בעלי החיים
במהלך שנה א', על כל סטודנט לפעול בפינת החי במשך 100 שעות המתפרסות על פני חודשי הלמידה, החל מחודש ינואר ועד לסוף שנת הלימודים. מטרת ההתנסות בפינת החי היא להכיר את אופן הגידול הנכון של בעלי החיים המגוונים אשר נלמד עליהם במהלך השיעורים עם הצוות הווטרינרי, וכן בחטיבת הטיפול בעזרת בעלי החיים. מהות ההתקשרות של הסטודנט והמסגרת היא כמתנדב המסייע באחזקת פינת החי והטיפול בבעלי החיים. אנו מאפשרים לכל סטודנט לקבוע את היום והשעה בהתאם למתאים לו ולמסגרת שיבחר.
 


תכנית הלימודים בשנה ב' - חטיבת לימודי הפסיכותרפיה


עקרונות יסוד בעבודה סוציאלית, הדרכת הורים ותהליך קבוצתי
מקומו של ההורה בחיי הילד משתנה לאורך החיים באופן טבעי וללא הכוונה, הן בשל צרכי ההתפתחות של הילד והן בשל מגבלות וחסמים שנוצרים, לעיתים באופן מודע ולפעמים לאו, על ידי הילד וההורה גם יחד. מטרת הקורס הינה להעלות את המודעות לחשיבות ה"נוכחות" של הורים בחיי ילדיהם, והתאמת הנוכחות לצרכים של ההורים והילדים. הלמידה תעסוק במציאת דרכים לנוכחות מיטיבה יותר בחיי הילד/ה ובבירור הגורמים החברתיים והפסיכולוגיים המשפיעים – לחיוב ולשלילה – על הנוכחות ההורית. ניגע בשיתוף הפעולה בין ההורים למסגרות החינוכיות, כמו גם נפגיש את התלמידים עם מערכות הרווחה והחקיקה בתחום זה, תוך הבנת מיקום העובד/ת הסוציאלי/ת ופקידי הסעד וכן תפקיד המטפל בעזרת בעלי חיים בתוך המערכות הסוציאליות. נסקור חוקים כגון חוק הנוער, חוק חובת דיווח, חוק סיעוד וכד', נדון בגישה המערכתית אל מול גישות אחרות ונבין את מיקומנו כחלק אינטגרלי בעבודה בצוות רב מקצועי. בנוסף, נלמד על עבודה בקבוצה ותרומת בעלי חיים בקידום תהליכים טיפוליים קבוצתיים ואישיים. המשתתפים יוזמנו להביא מהתנסויותיהם, כהורים וכמטפלים גם יחד, על מנת להעשיר את הלמידה. 


יסודות לעולם הזקן ותרומת בעלי חיים לאיכות חייו
הזקנים, בני הגיל השלישי מהווים יותר מעשרה אחוז מהאוכלוסייה. זהו שלב בחיים המקיף כארבעים שנה! תקופת חיים ארוכה ומאתגרת, הדורשת התייחסות מקיפה מתוך מודל ביו-פסיכו- סוציאלי. הקורס יעסוק בהבנת אפיונים אלו, בהבנת החוויה האישית שחווים הזקנים בתהליכי הזדקנותם, האתגרים העומדים לפניהם וכוחות הנפש שהם מגייסים בהתמודדותם. מטרת הקורס הצגת הגיל על מורכבותו ועושרו, הפגת דעות קדומות וגילנות וקידום הראייה של הזקנה כחלק נורמטיבי של החיים. הלומדים יקבלו יסודות להבנת הזקנים ולעבוד עימם ועם בעלי חיים. 


סוגיות אתיות במפגש הטיפולי
הקורס יעסוק בסוגיות אתיות בטיפול: אתיקה וחוק, סודיות, יחסים כפולים, החוזה הטיפולי, רשומות, סוגיות אתיות בהדרכה, סוגיות אתיות בטיפול בילדים.
הדרכה קבוצתית- פרקטיקום
סטודנטים יביאו מקרים מעבודתם להדרכה קבוצתית. הקורס ישלב עבודה קלינית עם הבנה תיאורטית. העבודה בעזרת בעלי חיים תשולב עם ההבנה הקלינית/טיפולית .הצגות מקרה, משחקי תפקידים וטכניקות נוספות להמחשת החומר והעמקת ההבנה.


עבודה מעשית טיפולית
העבודה המעשית מתבצעת במסגרות טיפוליות המשלבות בעלי חיים בתהליכים טיפוליים באוכלוסיות שונות.

 

חטיבת הלימודים  'טיפול בעזרת בע"ח' הלכה למעשה


קשר אדם-חיה– חלק ב'
קורס זה מהווה קורס המשך לנלמד בשנה א' והוא יעסוק בנושאים הבאים: הכרת בעלי חיים – גידולם, טיפוחם והכשרתם לטיפול תוך שמירה על רווחתם. תחומי העבודה הטיפולית בעזרת בעלי חיים, התאמתם לאוכלוסיות יעד ולבעיות והפרעות ספציפיות. תיאורי מקרה ותהליכים בעבודה עם בעלי חיים. חיות כמתווך חברתי וכמספקות פונקציות בסיסיות עבור בני אדם. התמודדות עם אירועי חיים באמצעות בעלי חיים. נדון בנושאים הקשורים לגידול וטיפול, מאפיינים של בעלי חיים ובהשלכותיהם ועל הפן הטיפולי. מודל ה"משולשים הטיפוליים תהליכים פסיכותרפויטים בעזרת בעלי חיים". בניית והתאמת תכנית טיפולית בסביבת בעלי החיים.


טיפול בילדים בעזרת בעלי חיים
בקורס יילמדו המאפיינים העיקריים של שלוש שכבות גיל: 3-6, 6-12 ו-12-18. בכל שכבת גיל, נלמד את המאפיינים העיקרים של הגיל (סגנון חשיבה, סגנון משחק וכדומה) וכיצד בעלי החיים משתלבים באפיונים הספציפיים של כל שכבת גיל.  בנוסף, הקורס יעסוק בנושאים כלליים אשר בגינם ילדים מגיעים לטיפול (אלימות במשפחה, גירושין, עיבוד אבל ועוד) בשכבות הגיל השונות, וכיצד בעלי החיים בטיפול משתלבים ומתאימים לטיפול בקשיים אלו. בנוסף, ניגע גם במאפיינים ועבודה טיפולית במספר אוכלוסיות של ילדים עם צרכים מיוחדים, כגון: אוטיזם, פיגור שכלי, תסמונת דאון,  שיתוק מוחין, חולי גופני, פוסט טראומה וכו' וההתאמה של העבודה עם בעלי החיים לאוכלוסייה הספציפית. הקורס ילווה בהקניית כלים פרקטיים ותיאורי מקרה.


סיור במרכז חוויות
"מרכז חוויות" הינו מרכז טיפולי ייחודי בארץ ובעולם הממוקם בישוב אלעזר, גוש עציון. נפגש עם מגוון בעלי חיים טיפוליים, נפגש עם מטופלים, ונעסוק בממשקים ואמצעים שונים המהווים בסיס לאופרציות הטיפוליות. 

ההגעה למסגרת עצמאית, פרטים ותאריך ימסרו מראש.

 

חטיבת לימודים העוסקת ברפואה ווטרינרית


סיור בפינת חי עם רופא/ה וטרינרי/ת
מטרת הסיור לחשוף את הסטודנטים להתנהלות פינת חי תחת פיקחו והנחייתו של הרופא הווטרינר. הסיור מהווה סיכום לנלמד בשנה א', לעבודה מעשית עם ובסביבת בעלי החיים, וכן מבוא לנלמד בשנים ב' וג'  כמו גם, ליציאה להכשרה המעשית הטיפולית ולגידול בעלי חיים.
ההגעה למסגרת עצמאית, פרטים ותאריך ימסרו מראש.


מבוא לרפואה ווטרינרית ב'
הקורס יתבסס על החלק הראשון. במסגרת הקורס יילמדו בעיות שכיחות הקשורות בחיות מחמד על פי מערכות הגוף- נשימה, עיכול, לב, מערכת המין, השתן והעצבים. זיהוי ראשוני של מחלות במערכות אלו ומתן עזרה ראשונית לבעלי חיים. בנוסף, נלמד על החושים והבעיות הקשורות בהם אצל חיות מחמד.
התנהגות בעלי חיים
במהלך הקורס נלמד לשאול שאלות ולחפש תשובות בעולם המרתק של התנהגות בעלי חיים. נתבונן בגישות השונות לחקר התנהגות בעלי חיים ונכיר התנהגויות שונות המאפיינות מגוון בעלי חיים. דרך דיון משותף, נקשור בין ההתנהגויות השונות ובין דוגמאות מחדר הטיפולים. כיצד יכולה הכרת רפרטואר ההתנהגויות של חיה מסוימת (אתוגרמה) לסייע לנו כמטפלים.


תכנית הלימודים בשנה ג' - חטיבת לימודי הפסיכותרפיה


שילוב כלים יצירתיים בתהליך הטיפולי
הקורס משלב בין הרקע התיאורטי לטיפול באמצעות אמצעים יצירתיים לכלים פרקטיים בעבודה הטיפולית עצמה. הכלים היצירתיים הם מועמדים טבעיים לחבור לטיפול בעזרת בעלי חיים, שכן השימוש בהם באופן כללי ורחב נכנס תחת הקטגוריה של טיפול דרך ובאמצעות אובייקט נוסף מעבר למטפל ולמטופל (כפי שקורה גם בטיפול בעזרת בעלי חיים). בין הנושאים בהם נעסוק בקורס – כתיבה כאמצעי טיפולי, סיפור סיפורים בטיפול, ציור בטיפול, פיסול בטיפול, טיפול באמצעות משחק (play therapy), פסיכודרמה, אמצעים נרטיביים בטיפול ועוד. כל שיעור מבוסס על קריאת חומר תיאורטי ותיאורי מקרה, עבודה מעשית, והתבוננות על הקשר שבין ההתנסות המעשית והתיאוריה.


על מתבגרים, הורים, ומה שביניהם
הקורס יעניק לסטודנטים הבנה עמוקה יותר על התהליכים הביו-פסיכו-סוציאליים הנורמטיביים המתרחשים בגיל זה – הן ברמה האישית והן ברמה המשפחתית, ויצייד אותם בידע בסיסי לגבי גורמי הסיכון האופייניים לבני הנוער – מתי ה"נורות האדומות" שלנו כאנשי מקצוע צריכות להידלק? כמו כן יכירו הסטודנטים חלק מדרכי ההתערבות האפשריות בטיפול בבני הנוער ויטמיעו את הלמידה הקוגניטיבית באמצעות חוויה אישית.


הדרכה קבוצתית-פרקטיקום
סטודנטים יביאו מקרים מעבודתם להדרכה קבוצתית. הקורס ישלב עבודה קלינית עם הבנה תיאורטית. העבודה בעזרת בעלי חיים תשולב עם הבנה קלינית/טיפולית, הצגות מקרה, משחקי תפקידים וטכניקות נוספות להמחשת החומר והעמקת ההבנה.


עבודה מעשית טיפולית
העבודה המעשית מתבצעת במסגרות טיפוליות המשלבות בעלי חיים בתהליכים טיפוליים באוכלוסיות שונות.


חטיבת לימודי הטיפול בעזרת בע"ח הלכה למעשה


סוגיות אתיות בעבודה עם בע"ח
בקורס נעסוק בהגדרות המושג אתיקה ואתיקה וטרינרית, בנושאים של רווחת בעלי חיים, חוק צער בעלי חיים, סוגיות אתיות הקשורות למפגש אדם-חיה ומטופל-חיה, ודילמות אתיות המאפיינות את העבודה הטיפולית בסיוע בעלי חיים.

אופטימיזציה של אחזקת בע"ח בשבי- סדנת התנסות מעשי
עבודת צוות אמיתית בינינו לבין בעלי החיים כקו-מטפלים בחדר הטיפולים, מושפעת באופן ישיר, בין היתר, גם מתנאי המחייה בה הם חיים. בהמשך לקורס "סוגיות אתיות בעבודה עם בע"ח", יצאו התלמידים ל"מרכז חוויות" אשר ממוקם בישוב אלעזר, גוש עציון, שם יתנסו הלכה למעשה באופטימיזציה (מיטוב) של תנאי אחזקת בע"ח בתנאי שבי, ועל ידי כך, ירכשו כלים תיאורטיים ומעשיים אותם יוכלו ליישם בתהליכים הטיפוליים.
ההגעה למסגרת עצמאית, פרטים ותאריך ימסרו מראש.


עקרונות בסיסיים בתפקוד ושיקום בעזרת בעלי חיים
מטרת קורס זה הינה לחשוף ולהקנות בסיס ידע לסטודנטים בנושא תפקוד ויכולות האדם, בזווית הראייה של מקצוע הריפוי בעיסוק. התכנים אשר ילמדו במסגרת הקורס יאפשרו לסטודנטים להבין בצורה טובה יותר את הרקע לתפקוד האינדיבידואלי של האדם ולהתייחס בצורה מותאמת יותר לצרכיו בטיפול. כמו כן ייעשה חיבור לידע הקיים בספרות בנושא תרומת בעלי החיים בכלל והטיפול הנעזר בבעלי חיים בפרט. במהלך ההרצאות יובאו דוגמאות לשילוב עבודה עם בע"ח לצורך קידום מטרות טיפוליות בקרב אוכלוסיות קליניות שונות.


בעלי חיים כמסייעים בהתערבויות טיפוליות
הקורס יעסוק בקשר המיוחד וההדדי בין בני אדם לבעלי חיים ובדרך בה קשר זה בא לידי ביטוי בעבודה טיפולית ושיקומית. נדון ברציונל וביישום עבודה טיפולית בעזרת בע"ח בעבודה עם מגוון רחב של אוכלוסיות, כגון ילדים בסיכון ומשפחותיהם, קשישים ניצולי שואה, ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים. כמו כן, נתמקד במיקומו המיוחד של בעל החיים, לא ככלי עבודה, אלא כקו-תרפיסט בעל נוכחות משלו. נתייחס לחשיבות בבחירה האישית של כל בעל חיים כקו-תרפיסט, תוך התייחסות לצרכים הרגשיים של המטופל והמטפל. יובאו לדיון הצגות מקרה, אשר ינסו להמחיש את התפיסה, את הפוטנציאל הטיפולי הטמון בבעלי חיים, את דרך העבודה והדילמות העולות במהלכה.


כתיבת דוחות אקדמיים
מטרת הקורס הנה להקנות מיומנויות בסיסיות בכתיבת דוחות אקדמיים, בהכוונה לתחום הטיפול בסיוע בעלי חיים (AAT). כמו כן נערוך היכרות עם תחום מחקר ה - AAT. במסגרת הקורס, יחשפו התלמידים למחקרים איכותיים וכמותיים מהתחום, בדגש על מחקרים שנעשו בארץ. כמו כן נכיר ונתנסה בבחינת שיקולים עיקריים היכולים להנחות אותנו בביצוע מחקר בסיסי בתחום.  


סדנת EAGALA - פסיכותרפיה, צמיחה ולמידה בעזרת הסוסים. 
מטרת הסדנה מחד להכיר כלי טיפולי עוצמתי, ומאידך חוויה מסכמת לסטודנטים בהתייחס לתהליכים שעברו במהלך שלוש שנות הלמידה- תהליכים אישיים, מקצועיים וקבוצתיים.
הסדנה תועבר ב"מרכז חוויות" אשר ממוקם בישוב אלעזר, גוש עציון.
 
ההגעה למסגרת עצמאית, פרטים ותאריך ימסרו מראש.


עבודת גמר תכנית- כתיבה מונחית
מטרת הסמינריון לכתוב עבודה אינטגרטיבית אשר תשלב את הידע התיאורטי הנלמד וההתנסות המעשית תוך התייחסות למטופל ספציפי בו טיפל הסטודנט במהלך השנה. כמו כן יינתן דגש על סוגיות בעבודה מערכתית עם הורים. לסיום, על התלמיד להגיש עבודה מסכמת.

חטיבת לימודים העוסקת ברפואה וטרינרית


 זואונוזות
בקורס יילמדו המחלות המועברות לבני אדם מבעלי החיים איתם הם באים במגע - כלב, חתול, סוס, מכרסמים ועופות למיניהם. למשל כלבת ועוד - הסימנים הנפוצים, דרכי התמודדות ומניעת מחלות אלו.

* בתכנית משולבים מרצים אורחים: המערכת בנויה באופן כזה שיש פעמים חצאי ימי למידה. המטרה היא, לאפשר חלונות להשלמת שיעורים עקב אילוצים שונים. כמו כן, נעשה מאמץ להביא אורחים מומחים כתוספת והעשרה מחוץ למבנה התכנית המשולמת ע"י הסטודנט.
מרצים אורחים, המביאים פן נוסף וייחודיי בעבודה הטיפולית. 

*שמורה הזכות לשינויים-ט.ל.ח 

 

 

טלפון 3070* או 02-5422000 כתובת דוא"ל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.   

ביה"ס שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים ט.ל.ח