התוכנית לטיפול בהפרעות אכילה - בוגרינו ממליצים

דנה חוף דיאטנית קלינית

במשך שנים רבות נמנעתי מלגעת בהפרעות אכילה. לכן, כשנרשמתי לקורס חששתי שחוסר הנסיון שלי יפריע לי להשתלב. לשמחתי, מצאתי שהקורס בנוי מהיסוד ואין צורך ברקע בה"א. לומדים הכל מהתחלה.

דר עינת צוברה עם ידע ונסיון ללא גבולות מצליחה, בדרכה המיוחדת, לשלב בין לימוד החומר העיוני עם שימת דגש על עמידה החלטית מול מטופלים מורכבים ובו זמנית החדרת האמפטיה והחמלה כלפי אותם מטופלים.

היום, בעזרת דר צוברי, אני עובדת ומטפלת בה"א ויודעת שהיא תמיד תהיה שם בשבילי.

ממליצה בחום!

054-6251298
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

רינת גרונדמן שם-טוב, דיאטנית קלינית 

תחילה גילוי נאות. מזה כ-7 אני נמנית על צוות ההוראה בתוכנית ההכשרה, זכות גדולה עבורי. זכות גדולה עוד יותר הייתה עבורי ההזדמנות שניתנה לי בשנת 2003 לקחת בה חלק כתלמידה, עת חיפשתי להעמיק את הבנתי והכשרתי בתחום. כיום ובדיעבד, אני מבינה שבשלב בו החלטתי על מהלך זה טרם הבנתי עד כמה גדולה תהיה תרומתו להתפתחותי המקצועית. כיום, מזה כ-15 שנים אני עובדת כדיאטנית וחוקרת ביחידה לטיפול ומחקר בהפרעות אכילה "הנוטרים", שלוותה. בנוסף, במשך קרוב לעשור, מיד עם סיום התוכנית הייתי שותפה להקמת היחידה להפרעות אכילה של מרפאת מבוגרים נתניה השייכת למרכז לבריאות הנפש לב השרון פרדסייה.

מניסיוני ולתחושתי, לא פעם, גם במרפאות כלליות, אנו עשויות לפגוש במקרים תת קליניים, כאלו שאינם הפרעת אכילה "נקייה" אך מאופיינים בתמונה קלינית של אכילה רגשית או קשיי ויסות המתבטאים גם באכילה. צמאות לעוד כלים ולהבנה מעמיקה יותר שבבסיס תופעות אלו. בנוסף, אנו  במסגרת לימודינו אנו מחונכות לחשיבותה של עבודת צוות רב מקצועית, אך בפועל לעתים קרובות מוצאות עצמינו ביום יום השוטף עובדות כמעט לבד וללא הדרכה מספקת, בין אם במסגרת ציבורית או פרטית. לא פעם אנו מוצאות עצמינו "נאבקות" עם מקרי אכילה פתולוגית שחלקם גם מורכבים סימפטומטית או אישיותית, אז בולט עוד יותר חסרונה של עבודת צוות רב מקצועי והדרכה המאפשרים חשיבה רחבה והכוונה.

באופן אישי אני ממליצה על תוכנית ההכשרה במתכונתה המלאה, זו המשלבת למידה תאורטית לצד התנסות מעשית בשטח המאפשרת חוויית למידה עוצמתית ומרתקת, הטמעה מעמיקה יותר והזדמנות ליישום.  

 אסכם ואומר שעבורי התוכנית הוותה שער למסע של התפתחות ולמידה משמעותית, שעודנה נמשכת ועל כך אני מודה מעומק לבי וממליצה בחום!

 

לירון ליטמנוביץ כהן - עובדת סוציאלית M.S.W מערך הפסיכיאטרי - טיפול יום המרכז הרפואי "הלל יפה"

התוכנית הציעה מגוון רחב של מידע והעשרה בתחום הפרעות האכילה, הייתה חשיפה לרוב המרכזים המוכרים והמשמעותיים בתחום וכן לאנשי מקצוע משמעותיים וגישות טיפוליות שונות. על אף תחושת הטעימה מכל נושא ניתן הרבה חומר תיאורטי שאפשר את הרחבת היריעה. ההתנסות המעשית השלימה את התוכנית העיונית. מעבר לאפשרות לטפל ולהתנסות, הייתה אפשרות לעבודה צוותית בצוות רב מערכתי דבר משמעותי וחשוב לטיפול בהפרעות אכילה. ההחזקה בפרקטיקום הייתה טוטאלית, בישיבות הצוות, במפגשי הפרקטיקום האינטימיים והצגות המקרה וכן גם בהיכרות מעמיקה יותר עם הדיסציפלינות השונות, דיאטניות, אחיות וכדומה. אני התחלתי את הקורס מתוך שאיפה להקיף את עצמי בידע, אנשי מקצוע, שיטות טיפול וקשרים טיפוליים להמשך דרכי ובהחלט הגשמתי זאת ואף יותר.

 

לירון אופק-דוד - מומחית תזונה ודיאטה

שנת 2008 נתקלתי במקרה, או שלא, בתוכנית ההכשרה לטיפול בהפרעות אכילה בהובלתה של ד"ר עינת צוברי, כשאני יודעת שזה הכיוון הטיפולי אליו אליו אני רוצה לצעוד.

בקורס פגשתי צוות הכשרה רב מקצועי, מיומן ומקצועי שקידם אותי בהבנה עמוקה של האבחנות והאיפיונים הייחודים של המטופלים המאובחנים עם הפרעות אכילה, במקביל למפגש מלמד לא פחות עם סטודנטיות מדיסיפלינות אחרות, דרכם למדתי בהדרגה את התמונה המלאה והכוללת של עבודת צוות רב מקצועי.

ד"ר עינת צוברי בעצמה הובילה את הקורס עם תבונה קלינית בלתי רגילה וידעה לזקק עבורנו את הצרכים האישיים בתהליך הלמידה.

במקביל ללימודים העיוניים שובצתי לפרקטיקום במחלקה להתערבות במשבר בשניידר שמטפלת בין היתר בהפרעות אכילה, תוך ליווי צמוד ומקצועי של הדיאטנית עדי בר אייל שליוותה את כל הטיפולים בסופרוויז'ן מנוסה מקצועי וקשוב.

בעקבות הקורס התמנתי לרכזת תחום טיפול תזונתי בהפרעות אכילה במחוז מרכז של הכללית, הצטרפתי לצוות רב מקצועי שפתח את המרפאה לטיפול בהפרעות אכילה בשניידר, ומאוחר יותר להקמה של היחידה לטיפול בהפרעות אכילה במרכז הרפואי סורוקה וגם פתחתי קליניקה פרטית לטיפול תזונתי בהפרעות אכילה.

לאור כל אלו, ממליצה למתעניינים בתחום לבחור בקורס, גם בשל ייחודו באפשרות מפגש עם אנשי טיפול אחרים ודרך זה הבנה של מהו טיפול כוללני וגם בשל האפשרות להתנסות מעשית מלווה בהדרכה מקצועית.

בהצלחה שיהיה.

יעל דיאטנית קלינית

שמי יעל ואני דיאטנית קלינית. החלטתי לבחור כיוון מומחיות שנראה לי  כי נכון עבורי ובחרתי בקורס של עינת. לימודי הקורס בהפרעות אכילה היה אחד הדברים הטובים והמועילים שעשיתי בחיי המקצועיים עד כה. מעבר לזה שלמדתי המון כל כך נהנתי מהמרצים מהאוירה מההתנסות בפרקטיקום. מאז אני לא מפסיקה לעוף ולהתקדם אני עובדת במחלקה ייחודית וחדשה לנשים עם הפרעות אכילה וטראומה, הייתי שותפה להקמה של יחידה חדשה לטיפול בהפרעות אכילה בכללית ולא הייתי עושה את זה בלי הבטחון שקיבלתי בקורס והעזרה והדחיפה של עינת.
תודה

 

לנה לפידות

הקורס בהנחיית ד״ר עינת צוברי, הפרעות אכילה- תיאוריה ופרקטיקום, מומלץ בחום לכל מי שעוסק בטיפול בהפרעות אכילה או ניטור, אבחון ומניעה.
במסגרת הקורס התיאורטי, רכשתי מידע רב ומעמיק על הפרעות אכילה. נחשפתי למרצים ומטפלים בכירים מהתחום, הכרתי את החידושים והמאמרים הכי עדכניים ויצאתי עם מידע רב והבנה מעמיקה של הפרעות האכילה, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הפיזיולוגי.
במסגרת הפרקטיקום, זכיתי לטפל וללוות חולים המתמודדים עם הפרעות אכילה מגוונות, תוך ליווי והדרכה של אנשי צוות ותיקים, בעבודה של צוות רב-מקצועי.
ההתנסות המעשית חיזקה את הידע התיאורטי ורכשתי כלים חדשים ויעילים לטיפול, כלים וידע שעד היום אני מיישמת אותם בעבודה בצוות רב מקצועי ועם המטופלים בטיפול אישי.

גלי 

 

הגעתי לקורס של ד"ר עינת צוברי עם ניסיון רב שנים כדיאטנית עם אוכלוסיות מגוונות ומעט ניסיון בהפרעות אכילה, אך עם הרבה תשוקה לדבר! הקורס בניצוחה של עינת ענה בדיוק על הצורך הזה. מגוון המרצים והנושאים שהקיף, קבוצת הפרקטיקום, שהובילה עינת במקצועיות רבה, ההתנסות בשטח והמפגש עם אנשי מקצוע מדיספלינות שונות שלמדו איתי, תרמו רבות להתפתחות האישית והמקצועית שלי. הקורס ללא ספק, העמיק את הידע שלי בתחום וביסס אותו ונתן לי ביטחון כמטפלת להחזיק מקרים מורכבים יותר. לאחר הקורס ובהמלצת עינת ודחיפתה, היתה לי הזכות להצטרף כדיאטנית לצוות, שהוביל הקמת מרפאת הפרעות אכילה חדשה של הכללית במחוז צפון. מאז רק ממשיכה להתפתח וללמוד מהשטח. גלי